DIY DRONES
Wybór odpowiedniego pakietu Li-Po to podstawa. Niestety w świecie, gdzie rynek przepełniony jest różnymi pakietami cięzko jest wybrać ten odpowiedni. Dlatego też stworzyłem tą podstronę specjalnie dla pakietów Li-po. Zacznę może od tego co to jest pakiet lipo. Akumulatory litowo-polimerowe (zwane dalej „akumulatorami lipo”) są najnowszym typem baterii obecnie stosowanym w wielu urządzeniach elektronicznych, także w modelarstwie. Ten typ akumulatorów jest najbardziej popularny wśród osób, które wymagają długiego czasu pracy i dużej mocy. Akumulatory lipo mają wiele zalet, lecz każdy użytkownik musi zdecydować czy w jego opinii korzyści przewyższają wady użytkowania tych baterii. Nie powodują one zagrożenia i nie ma się czego obawiać tak długo jak zachowane są ogólne zasady związane z ich użytkowaniem. Pakiety LiPo vs NiMH / NiCd - Akumulatory LiPo przewyższają swoich konkurentów 4 ważnymi cechami: - Akumulatory lipo są znacznie lżejsze od NiMH / NiCd - Mogą być niemalże dowolnej wielkości lub kształtu - Umożliwiają przechowywanie znacznie większej energii - Pozwalają na szybsze rozładowywanie Lecz wszystko co ma swoje zalety musi mieć także i wady: - Akumulatory lipo mają krótszą żywotność niż akumulatory NiMH / NiCd. Lipo pozwala średnio tylko na 300-400 cykli - Wrażliwa chemia wewnątrz lipo może doprowadzić do pożaru, jeśli bateria zostanie przebita - Podczas użytkowania akumulatorów lipo trzeba zachować szczególną ostrożność a także przechowywać je w miejscach uniemożliwiających wszczęcie - pożaru (metalowe kasetki, specjalne torby itd.) - Ładowanie lipo powinno być nadzorowane niemal cały czas. Fragment o pakietach lipo zaczerpnięty ze strony abc-modele.pl. Dokładny adres tutaj: ABC MODELE. Jak już wiemy pakiety lipo mają wiele zalet ale i wiele wad. musimy być bardzo ostrożni z użytkowaniem tych pakietów. Małe nawet przekłócie takiego pakietu, powoduje praktycznie momentalny zapłon, na samym początku zacznie wydobywać sie dym, po czym pakiet po prostu zapali sie. Równiez musimy zachować ostrożność przy ładowaniu takiego pakietu. Pakiety lipo muszą być ładowane tylko i wyłącznie ładowarką z tzw. balancerem. Balancer ma za zadanie ładować każdą cele osobno,aż do napięcia 4,2 V na cele. Ładowanie takie musi być od czasu do czasu nadzorowane przez użytkownika, to znaczy powinno sie podejść i sprawdzić czy wszytsko jest ok, oraż czy napięcie ładowania jest w granicach 3,7 - 4,2 V. Pakiety lipo mają swoje oznaczenia: 100 amper w zupełności wystarczy w takim modelu jak dron. Każdy silnik przeciętnie maksymalnie pobiera do 18 amper, więc mnożąc to przez 4 silniki daje nam 72 ampery, wiec sporo jeszcze zostaje nam w zapasie. Przy wyborze pakietu najlepiej sugerować sie właśnie wydajnością prądową i pojemnościa takeigo pakietu, im wyższa pojemność tym model będzie dłużej w powietrzu. Wydajność prądowa ma również znaczenie, ponieważ czasami zdaży sie że będziemy musili moc silników ustawić na max, w takim wypadku silniki będa chciały większej mocy. Pakiet lipo będzie dostarczał ten prąd do silników ale w koncu może sie wykonczyć. Dlatego najlepiej szukać lipo z wydajnością na poziomie 20-30 C, wtedy mamy praktycznie pewność że pakien przy chwilowej pełnej mocy nam nie wybuchnie. Chyba więcej nie będe sie rozpisywał na temat pakietów, bo tylko tyle wiem. Po więcej informacji odsyłam was na strone ABC MODELE. Jest tam całe kompendium wiedzy na temat pakietów li-po. Dobra, jak już mamy odpowiedni pakiet lipo to nie pozostaje nam nic jak tylko podłaczyć pakiet do regulatorów ESC i sprawdzić powoli czy wszytsko działa. Na tym etapie możemy założyć śmigła. Ale zaraz, jakie śmigła ?. No właśnie, specjalnie zostawiłem ten temat na sam koniec, aby nie kusiło was zakładnie śmigieł przed czasem. W moim modelu użyłem śmigieł 1045R i 1045L. 1045 to oznaczenie po kolei: 10 - to wyrażenie w calach wielkości śmigła 45 - to tak naprawde 4,5 cala, tutaj chodzi o skok śmigła I teraz jakie śmigła wybrać? Do moich silników te śmigła są troche za duże. Jako że silniki zostały stworzone z myślą o mniejszych śmigłach do dronów wyścigowych, śmigła o takiej wielkości nie wykorzystają w pełni możliwości silnika. Te silniki mają oznaczenie 2600 KV czyli 2600 obrotu na minutę na każdy Volt. W naszym przypadku będzie to ok 26 tys obrotów na jedną minutę. Tutaj opcjonalne silniki to 1400 KV, dlaczego ? Dlatego że większe śmigło generuje większy ciąg. Przy śmigłach o dużym skoku i mniejszej wielkośc możemy te silniki zamontować, dlatego żę siła nośna będzie wtedy większa,a sam dron szybszy,dlatego silniki racing mają tak duża wartość KV.

Pakiety Li-Po

I troszeczkę o pakietach litowo-polimerowych

Wydajność prądowa pakietu lipo
Pojemność pakietu lipo Ilość cel w jednym pakiecie
DIY DRONES

Pakiety Li-Po

I troszeczkę o pakietach litowo-

polimerowych

Wybór odpowiedniego pakietu Li-Po to podstawa. Niestety w świecie, gdzie rynek przepełniony jest różnymi pakietami cięzko jest wybrać ten odpowiedni. Dlatego też stworzyłem tą podstronę specjalnie dla pakietów Li-po. Zacznę może od tego co to jest pakiet lipo. Akumulatory litowo-polimerowe (zwane dalej „akumulatorami lipo”) są najnowszym typem baterii obecnie stosowanym w wielu urządzeniach elektronicznych, także w modelarstwie. Ten typ akumulatorów jest najbardziej popularny wśród osób, które wymagają długiego czasu pracy i dużej mocy. Akumulatory lipo mają wiele zalet, lecz każdy użytkownik musi zdecydować czy w jego opinii korzyści przewyższają wady użytkowania tych baterii. Nie powodują one zagrożenia i nie ma się czego obawiać tak długo jak zachowane są ogólne zasady związane z ich użytkowaniem. Pakiety LiPo vs NiMH / NiCd - Akumulatory LiPo przewyższają swoich konkurentów 4 ważnymi cechami: - Akumulatory lipo są znacznie lżejsze od NiMH / NiCd - Mogą być niemalże dowolnej wielkości lub kształtu - Umożliwiają przechowywanie znacznie większej energii - Pozwalają na szybsze rozładowywanie Lecz wszystko co ma swoje zalety musi mieć także i wady: - Akumulatory lipo mają krótszą żywotność niż akumulatory NiMH / NiCd. Lipo pozwala średnio tylko na 300-400 cykli - Wrażliwa chemia wewnątrz lipo może doprowadzić do pożaru, jeśli bateria zostanie przebita - Podczas użytkowania akumulatorów lipo trzeba zachować szczególną ostrożność a także przechowywać je w miejscach uniemożliwiających wszczęcie - pożaru (metalowe kasetki, specjalne torby itd.) - Ładowanie lipo powinno być nadzorowane niemal cały czas. Fragment o pakietach lipo zaczerpnięty ze strony abc-modele.pl. Dokładny adres tutaj: ABC MODELE. Jak już wiemy pakiety lipo mają wiele zalet ale i wiele wad. musimy być bardzo ostrożni z użytkowaniem tych pakietów. Małe nawet przekłócie takiego pakietu, powoduje praktycznie momentalny zapłon, na samym początku zacznie wydobywać sie dym, po czym pakiet po prostu zapali sie. Równiez musimy zachować ostrożność przy ładowaniu takiego pakietu. Pakiety lipo muszą być ładowane tylko i wyłącznie ładowarką z tzw. balancerem. Balancer ma za zadanie ładować każdą cele osobno,aż do napięcia 4,2 V na cele. Ładowanie takie musi być od czasu do czasu nadzorowane przez użytkownika, to znaczy powinno sie podejść i sprawdzić czy wszytsko jest ok, oraż czy napięcie ładowania jest w granicach 3,7 - 4,2 V. Pakiety lipo mają swoje oznaczenia: 100 amper w zupełności wystarczy w takim modelu jak dron. Każdy silnik przeciętnie maksymalnie pobiera do 18 amper, więc mnożąc to przez 4 silniki daje nam 72 ampery, wiec sporo jeszcze zostaje nam w zapasie. Przy wyborze pakietu najlepiej sugerować sie właśnie wydajnością prądową i pojemnościa takeigo pakietu, im wyższa pojemność tym model będzie dłużej w powietrzu. Wydajność prądowa ma również znaczenie, ponieważ czasami zdaży sie że będziemy musili moc silników ustawić na max, w takim wypadku silniki będa chciały większej mocy. Pakiet lipo będzie dostarczał ten prąd do silników ale w koncu może sie wykonczyć. Dlatego najlepiej szukać lipo z wydajnością na poziomie 20-30 C, wtedy mamy praktycznie pewność że pakien przy chwilowej pełnej mocy nam nie wybuchnie. Chyba więcej nie będe sie rozpisywał na temat pakietów, bo tylko tyle wiem. Po więcej informacji odsyłam was na strone ABC MODELE. Jest tam całe kompendium wiedzy na temat pakietów li-po. Dobra, jak już mamy odpowiedni pakiet lipo to nie pozostaje nam nic jak tylko podłaczyć pakiet do regulatorów ESC i sprawdzić powoli czy wszytsko działa. Na tym etapie możemy założyć śmigła. Ale zaraz, jakie śmigła ?. No właśnie, specjalnie zostawiłem ten temat na sam koniec, aby nie kusiło was zakładnie śmigieł przed czasem. W moim modelu użyłem śmigieł 1045R i 1045L. 1045 to oznaczenie po kolei: 10 - to wyrażenie w calach wielkości śmigła 45 - to tak naprawde 4,5 cala, tutaj chodzi o skok śmigła I teraz jakie śmigła wybrać? Do moich silników te śmigła są troche za duże. Jako że silniki zostały stworzone z myślą o mniejszych śmigłach do dronów wyścigowych, śmigła o takiej wielkości nie wykorzystają w pełni możliwości silnika. Te silniki mają oznaczenie 2600 KV czyli 2600 obrotu na minutę na każdy Volt. W naszym przypadku będzie to ok 26 tys obrotów na jedną minutę. Tutaj opcjonalne silniki to 1400 KV, dlaczego ? Dlatego że większe śmigło generuje większy ciąg. Przy śmigłach o dużym skoku i mniejszej wielkośc możemy te silniki zamontować, dlatego żę siła nośna będzie wtedy większa,a sam dron szybszy,dlatego silniki racing mają tak duża wartość KV.
Ilość cel w pakiecie w tym przypadku 3S
Wydajność prądowa, w tym przypadku podana jako literka C,przeliczając to na ampery wyjdzie ok 100 Amper (A)
Pojemność pakietu