Schematy połaczeń ESC do APM
Mała galeria, która obrazkowo pokazuje jak prawidłowo podłaczyć regulatory ESC do szyny Outputs. Na stronie “Budowa Drona”
dodałem schemat jedynie Quadcoptera z prostej przyczyny, sam składałem Quada więc wiem co i jak, a druga sprawa to to, że po
prostu wszytskie schematy nie zmieściły by sie na jednej stronie. Ale dobra,tyle słowem wstępu a teraz przechodzimy do samych
schematów:
Pierwszy schemat to oczywiście Quad w układzie “Plus” i w układzie “X”.
Drugi schemat to połączenia troche bardziej skomplikowane. Przestawiają 3 rodzaje:
- Heksacopter
- Octacopter
- Tricopter Y6 (Nowa bardziej złożona rama)
I tak po kolei, heksacopter to dron mają na swoim pokładzie 6 silników i 6 ESC. Bardzo popularny schemat ponieważ przy takiej ilości
silników model jest bardziej stabilniejszy. Drugi schemat to Octacopter. Jak sama nazwa wskazuje posiada na pokładzie aż 8 silników
i 8 regulatorów ESC. W takim połączeniu model jest jeszcze bardziej stabilniejszy niż w Heksacopterze ale niestety również koszt
budowy takiego modelu jest znacznie wyższy niż heksa albo Quad. Ostatni model to tricopter Y6. W tym schemacie nie jestem
za bardzo obyty, ale jak widać na złaczonym obrazku, tricopter w układzie Y6 składa się z 6 silników i 6 ESC. Jednakże tutaj z małą
różnicą od heksa,na każdym z ramion silniki są od spodu i z góry, gdzie dolny kręci się w przeciwną strone niż górny.
Teraz chyba najbardziej złożona rama:
Rama w układzie X8. Wyglądem przypomina Quadcoptera jednak i tutaj silniki są po przeciwnej stronie, czyli od dołu i od góry.
Tak jak w Y6 jeden silnik kręci się w przeciwną stronę niż drugi.
I teraz już ostatni na dzisiaj schemat czyli zwykły tricopter czyli chyba najtańsza wersja a za razem mało stabilna:
No i narazie jeżeli chodzi o schematy to powinno być wszytsko, chyba że jeszcze coś dojdzie (Myśle że chyba tak) to oczywiście
nowy schemat dodam do tej listy